Saturday, August 30, 2014

Guess Who's Back?

Long time no see, long time no see. (Om du kan höra soundtracket till de raderna blir det mycket coolare, om inte... synd, du är inte lika cool som jag. Eller TOP.)

Har kommit tillbaka efter en underbar semester i Sverige, fylld med besök hit och dit till nära och kära, en besatthet av The Walking Dead som tog mig igenom alla fyra säsonger och, kanske viktigast av allt, OST! Ni vet inte hur värdefull ost är. Jag vill att ni njuter av varenda bit, skiva, tar en tyst minut och är tacksamma för att den finns i era liv. Gör det nu. 

Har det gått en minut? Okej bra. Sedan jag kom tillbaka hit till Tokyo har jag gått på Pikachu-café, röstat på ambassaden och haft en supermysig utekväll med vänner och sempai(s). Jag tror det är dags att jag lär er det här ordet nu för det finns ta mig satan (a perkele) inget bra ord för det på svenska. Det närmsta  jag kan komma på är senior, men då låter det typ som om jag syftar på 

...Och det är inte riktigt det jag menar. Vad det betyder är någon som har mer erfarenhet än du inom en gemensam grupp. Det kan vara någon som går året över dig i skolan, eller som i det här fallet - någon som har varit med längre än du i sambaklubben.

Så nu när vi alla är med på tåget, förhoppningsvis, vill jag också tillägga vad det ofta innebär att ha en sempai när ni går ut tillsammans. De kommer antagligen betala hela eller delar av din nota. Det är helt enkelt så det fungerar. Det är därför vi alla skulle vilja förbli första-årare för alltid. Eller inte. Vi vet dock med säkerhet att vi alla skulle vilja förbli lediga för alltid. 


1 comment:

  1. Ah men.... redan ostabstinens? Det får bli en kartong med Kavli bredbara mjukostar nerskickade under hösten! Du kan välja mellan räkost, svampost eller t.o.m. naturell. Sedan kan du säkert spara in kniv-disk, det är nog bara att hälla ut över brödskivorna, förlåt lisbollarna. Låter väl frestande läckert, så sig? Tack för rolig blogg o härliga bilder! Ha en jättebra start (o fortsättning) på 2/3-terminen. Kramar från oss/ farmor

    ReplyDelete