Sunday, May 25, 2014

SYYYYYND!

Är antagligen det ordet jag använder mest just nu. Det har blivit lite av ett motto i min kompisgrupp, även hos de som inte kan svenska. Syyyyyynd! är det också att jag inte varit så flitig med att uppdatera min blogg på sistone. Jag har haft mycket för mig... Eller, tja, jag har levt livet!

Det här livet då, det innehåller till exempel numera att jag dansar samba varje tordag. Jag har nämligen gått med i en av skolans många klubbar, och denna ägnar sig åt brasiliansk musik. Förutom att det är roligt att dansa samba gick jag med i just den här klubben för att människorna är så otroligt sköna. Efter träningspassen är det alltid get-together där en kan lära känna alla och det är hur trevligt som helst varje gång! Enda nackdelan är att en är ganska trött i skolan dagen efter, för det brukar bli ganska långdraget... 

En annan långdragen aktivitet som jag upplevt sedan sist är "all night karaoke". Det är precis vad det låter som - sjunga karaoke hela natten. Vi började ungefär när sista tåget för kvällen går, typ 00:20, till 5 på morgonen då tågen börjar gå igen. Det var sjukt sjukt roligt, vill definitivt göra om det.

Och en till sak som är syyyynd! - vi öppnade precis påsen med frysta kanelbullar som vi köpte på IKEA för ett tag sedan. De var ogräddade..... Frysta, ogräddade kanelbullar. IKEA, I TRUSTED YOU!!!!:((((

Vad mer har hänt... Åh juste, vi hade en välkomstfest för alla stependiater. Det var ganska formellt, med folk från ambassader och representanter från departementet som delar ut stipendiet och så vidare. Därför hade jag, Alex och Lindsey kostymer på oss - vilket fick oss att känna oss som hemliga agenter bland alla folkdräktsklädda studenter. 


I fredags besökte jag en japansk låg/mellanstadieskola. Barnen var jättesöta och tog emot oss som celebriteter när vi kom in i deras gymnasiksal. Sedan fick vi se dem uppträda i sång och trumspel innan vi blev indelade i grupper och ägnade resten av tiden åt att leka (kull, hopprep, kurragömma...). Jag sov som en stock den natten.

No comments:

Post a Comment